Kaip mokyti darbo vietoje?

Mokymai darbo vietoje – toks mokymų tipas, kuris gali būti naudingas daugelyje darbinių sektorių, o ypač klientų aptarnavimo, mažmeninės prekybos, pardavimų ir gamybos srityse. Paprastai kalbant, tai yra tokie mokymai, kai komandos narys dirba kartu su labiau patyrusiu kolega, kad galėtų įgyti būtinų ar naujų įgūdžių įprastomis darbo sąlygomis, „čia ir dabar“. 

Mokymai darbo vietoje naudingi: 

  1. Naujokui (arba besimokančiajam senbuviui). Šalia jo visada yra žmogus, galintis patarti, padrąsinti, padėti išvengti klaidų. Taip pat sukuriamos galimybės iš karto praktiškai pritaikyti naujai gautas žinias. Be to, itin greitai pajuntama įmonės kultūra, susipažįstama su naujais kolegomis. 
  2. Mokančiajam darbuotojui. Mokantysis ištrūksta iš darbinės rutinos, atsiranda puiki karjeros galimybė ir puiki proga parodyti bei pakelti savo vertę įmonėje. 
  3. Vadovui. Jo nauji darbuotojai tampa ne tik apmokyti, bet ir motyvuoti, o senbuviai – įkvėpti. 
  4. Organizacijai. Užtikrinamas kvalifikuotų darbuotojų skaičius, sveikesnis mikroklimatas. 

10 patarimų, kaip parengti mokymus darbo vietoje: 

  1. Išgryninkite, kokiose darbo pozicijose reikalinga pagalba mokyti darbuotojus. 
  2. Nuspręskite, kokius įgūdžius ir kompetencijas turi įgyti besimokantieji darbuotojai. Patartina į šį procesą įtraukti vadovus, kurių darbuotojai bus mokomi. 
  3. Numatykite, kokiais būdais bus mokomi darbuotojai – įsitikinkite, kad yra visi reikalingi resursai. 
  4. Išsirinkite žmones, tinkančius mokyti kitus. Be tam tikrų profesinių žinių, pagrindiniai atrankos kriterijai turėtų būti žmogaus komunikabilumo, kantrybės, emocinio intelekto ir empatijos įgūdžiai. 
  5. Numatykite, kas perims pagrindines mokančiojo darbuotojo funkcijas, jei kolegos mokymo procesas paveiks jo tiesioginį darbą ir kasdienes darbines funkcijas.  
  6. Numatykite motyvacinę sistemą darbuotojams, kurie mokys. 
  7. Apmokykite mokytojus mokyti – jie turi žinoti: ko mokyti, kaip mokyti, kaip tikrinti išmokimo kokybę. 
  8. Susitarkite, kaip vadovas gaus grįžtamąjį ryšį iš mokytojo bei besimokančiojo apie mokymosi procesą bei rezultatus. 
  9. Informuokite besimokančius apie mokymosi procesą, mokančiojo darbuotojo atsakomybes bei lūkesčius, keliamus mokiniui. 
  10. Veikite. 

GRAND PARTNERS ugdymo partnerė
Irina Rušmanė