Kaip susitelkti darbui, kai „sėda baterijos“? Savo darbingumą kontroliuojame patys

Diskusija apie darbingumą ir ne tik jį lemiančią žmogaus energiją gali būti banali arba priešingai – labai gili. Dažnai atsakymai priklausys nuo to, su kuo apie tai diskutuojate. Sekmadieninėse sveikatos abėcėlėse išgirsite 101 maisto papildų reklamą, žadančią žvalumą, energiją, gerą atmintį. Nedrįstu siūlyti eksperimentuoti šioje vietoje, nes tikiu, kad nei cheminių, nei visiškai nekaltų homeopatinių elementų tam nepakaks. Moteriškuose žurnaluose gausu patarimų apie naujus pirkinius, naują meilę ar dėmesį savo grožiui. Neva tai puikiai nuteikia ir kelia darbingumą. Tikrai žinau pavyzdžių, kaip visa tai tik ištuštino pinigines ar susuko galvą… Žinoma, yra ir tikrai išbandytų ir universaliai veikiančių patarimų – pavyzdžiui, sportas, sveika mityba. Jau matau, kaip linguojate galva ir sakote, kad tai jau iki skausmo žinoma. Sutinku.

Iš esmės visi patikimi patarimai kaip susitelkti darbui kai trūksta energijos yra iš tiesų labai elementarūs ir seniai žinomi. Juos siūlau vertinti atsargiai, nes praktika rodo, jog jie veikia. Vis dėlto, kažkodėl jų netaikome. Visa kita – yra komercija arba mūsų pačių atrasti unikalūs receptai. Jų ir kviečiu paieškoti.

Ar verta keistis

Visų pirma, paklauskite savęs: „Kodėl man naudinga susitelkti darbui? Ar man apskritai šiandien tai gyvybiškai svarbu?“ Nors tai paprasti klausimai, tačiau sąžiningi atsakymai parodys, ar Jūs ryšitės kokiems nors pokyčiams. Pavyzdžiui, jei Jums darbas yra vienintelis pragyvenimo šaltinis ir Jūs tikite, kad šiandien kitą darbą susirasti bus labai sunku, Jums bus daug lengviau susiimti ir siekti kokybės tame, ką darote, nei tuomet, jei turite 3 Jums priimtinas alternatyvas ir apskritai galite leisti sau nedirbti. Nenoriu Jūsų nuvilti, tačiau jei esate patenkinti esama situacija ir nematote, kaip dabartinis pokytis Jums padės pasiekti kokios nors prasmingos svajonės, Jūs nieko ir nedarysite nei po šio, nei kokio kito straipsnio.

Mano „energizatoriai“

Jei vis dėlto sau sąžiningai atsakėte, kad Jums svarbu dirbti maksimaliai produktyviai, sudarykite mažiausiai 20, o dar geriau 50 dalykų sąrašą, kurie padeda Jums pakelti energiją. Kuo daugiau dalykų suplanuosite surašyti, tuo giliau mąstysite ir rasite būtent Jums tinkamų originalių idėjų. Juk pirmiausia surašysite tai, ką girdėjote (mankšta, sveika mityba, vitaminai, šypsena sau prieš veidrodį ir pan.), tačiau kažkodėl tai stebuklingai nesuveikia. Nesustokite ties šiais paviršutiniais dalykais. Užsimerkite, ir pamąstykite (galbūt geriau tai daryti po darbo ar ne biure) apie situacijas, kuriose Jūs jautėtės itin darbingas, kai darbai ėjosi „kaip iš pypkės“. Jei visiškai nesiseka įsivaizduoti, susikraukite krūvą įvairiausių bet kokios tematikos žurnalų su paveikslėliais. Vartykite juos ir išsikirpkite tuos paveikslėlius, kurie Jums suteikia energijos, gerai nuteikia. Suklijuokite juos ant didelio lapo. Tai ir bus Jūsų receptas kaip rasti energijos. Kai kurie konsultantai rekomenduoja tokį paveiklą turėti prieš akis ten, kur energijos dažniausiai pritrūksta. Sako, jei tiki, tai veikia vien pasižiūrėjus. Net jei ne, tai gali būti smagus vakaro užsiėmimas visai šeimai.

Viskas Jūsų rankose

Turėdami Jums energijos teikiančių dalykų sąrašą, įvertinkite, kiek iš jų lemiate Jūs pats. Mūsuose vis dėlto dar labai įprasta dėl energijos trūkumo kaltinti kolegas, vadovą, blogą orą, politikus. Tačiau pamąstykite, juk tai yra tik mūsų reakcija į mus supančią aplinką. Tai yra tik nuostata, kurią galime formuoti ir netgi keisti kaip tinkami. Žinoma, to reikia norėti ir labai stengtis. Jei Jūsų sąraše daug išorinių veiksnių, kurie Jums trukdo susitelkti sėkmingam darbui, priimkite sprendimus, ką norite keisti. Jei Jūsų netenkina pats darbas, apsispręskite, ar geriau keisti darbą ar Jūsų nuostatą į tai, kas konkrečiai netenkina. Jei darbas nuobodus, paklauskite savęs: „Ką aš galėčiau padaryti kitaip, kad jis man būtų įdomesnis?“ Jei Jus erzina kolegos, raskite atsakymą į klausimą: „Kaip aš galiu pakeisti savo reakciją į šiuos žmones?“ 9 iš 10 atvejų yra galimybė pačiam ką nors pakeisti. Jei vis dėlto tai tas vienas atvejis, kai tikrai nieko padaryti negalite, Jūs vis tiek galite rinktis. Raskite atsakymą, kokios Jūsų alternatyvos.

Aktyvumo receptai

Aktyvius žmones pastebime iš tolo. Kai patys vos velkame kojas dėl „pavasarinio“ nuovargio, žavimės jų nesibaigiančia energija. Tačiau visų jų receptai skirtingi. Vienam energijos suteikia iššūkiai, kitam – pergalės, trečiam – tiesiog paprastas suvokimas, kad jis yra čia ir dabar savo pasirinkimu. Vienas mano geras draugas, labai įžvalgus konsultantas, stengiasi kuo daugiau bendrauti su Klientais, nes po ilgo buvimo biure energijos tikrai trūksta. Bendravimas jį tarsi „pakrauna“, įkvepia naujų idėjų. O jam tai ir yra svarbiausia. Kitas labai sėkmingas kolega tiesiog kruopščiai planuoja visą veiklą ir laikosi tvarkaraščio. Jam tai prasminga ir efektyvu. Paklaustas apie tai, kaip susitelkti veiklai, kai nieko nesinori, jis atsakė: „Prisiversti ką nors daryti bent 5 minutes. Paskui dar penkias. Dažniausiai to pakanka, kad darbai įsibėgėtų. Juk net iškiliausius kūrėjus mūza aplanko ne tada, kai jos lauki, o tada, kai pradedi realiai dirbti.“