Vidinė komunikacija bendradarbiavimo skatinimui (pagal „Non-violent Communication“ metodiką)

Nauda organizacijai

Nesmurtinė komunikacija – tai viena efektyviausių bendravimo ir komunikacijos metodikų, kurias taiko tiek pasaulinio garso korporacijos, tiek išmintingiausi lyderiai.

Kuo ji išskirtinė? 99 proc. metodikų sukurtos remiantis prielaida, kad efektyvi bendravimo strategija padės puikiai bendrauti. Tačiau receptai pasiteisina ne visuomet. Tuo tarpu nesmurtinė komunikacija pagrįsta gebėjimu suprasti bendravimo logiką, kuri būdinga visiems žmonėms, tačiau pasireiškia skirtingais būdais. Palyginti neilga treniruotė su šia metodika suteikia galimybę suprasti, kas iš tiesų slypi po vienu ar kitu kolegos teiginiu. Nesmurtinės komunikacijos metodologija, padeda:

  • Taikant 4 žingsnių modelį, susikalbėti kolegoms, kurie apie tą patį reikalą kalba tarsi skirtingomis kalbomis;
  • Vadovui teikti grįžtamąjį ryšį darbuotojams, kurie dėl neaiškių priežasčių neatlieka tam tikrų užduočių, tuo pačiu randant tikrąją tokio darbuotojų elgesio priežastį;
  • Pasiekti efektyvesnių verslo rezultatų, nes efektyvesnė komunikacija visuomet reiškia sklandesnį bendradarbiavimą;
  • Kiekvienam vietoj kaltų ieškojimo pažvelgti į save ir atsakyti į klausimą: „Ką galiu pakeisti, kad komunikuočiau tiksliau, suprantamiau ir pasiekčiau man aktualių tikslų?“

Šios metodikos populiarintojas Lukas Benevičius dažnai naudoja klasikinį nesmurtinės komunikacijos teiginį: „Jeigu mums atrodo, kad žmogus elgiasi nelogiškai,  vadinasi dar nesuprantame jo logikos, nes logika visuomet egzistuoja.“

Turite klausimų?
Reikia patarimo?

Džiaugiuosi tokiais mokymais, galima drąsiai reikšti savo nuomonę, buvo atsakyta ir paaiškinta, kaip elgtis skirtingose situacijose.

Inga Žlibinaitė
UAB „Palink“