PIRMIEJI TĘSTINIAI 8 MODULIŲ KOUČINGO MOKYMAI SU A. SAVKINO INSTITUTO KONSULTANTAIS

KOUČINGAS, KAIP PERSONALO VALDYMO IR KONSULTAVIMO STILIUS

8 mėnesių mokymo programa Vadovams, sukurta Sankt-Peterburgo koučingo instituto specialistų.

KOUČINGAS: KAS TAI?

Koučingas (angl. coaching) – tai vadybos ir personalo valdymo stilius, jau seniai pripažintas Vakaruose ir Rusijoje bei sparčiai populiarėjantis Lietuvoje. Pasak koučingo instituto prezidento, Aleksandro Savkino, koučingas – tai vadybos, valdymo, psichologijos ir net psichoterapijos mišinys. Tai lyg darbuotojo konsultavimas, kur konsultanto vaidmenį atlieka pats vadovas. Jis turi tikėti, jog žmonėse slypi didžiulis potencialas, o vadovo tikslas – padėti jį realizuoti, kad būtų pasiekti tiek asmeniniai, tiek ir organizacijos tikslai.

NAUDA

Jums, pradėjus taikyti koučingo vadovavimo stilių, Jūsų darbuotojai taps lankstesni, energingesni, rodys daugiau iniciatyvos ir sieks įmonės tikslų. Jūs, įvaldęs koučingo vadovavimo stilių, savo vadovaujamą įmonę padarysite:

  • Mobilesnę, sugebančią greičiau priimti teisingus sprendimus,
  • Intensyviai augančią,
  • Norinčią ir sugebančią keistis.

Vadovo asmenybė. Įmonės augimas arba stagnacija prasideda nuo vadovo. Koučingo programa padės vadovui suvokti vidinius barjerus, trukdančius sėkmingai vadovauti verslui ir žmonėms, identifikuoti trukdžių šaltinius, pašalinti juos ir užkirsti kelią naujų barjerų atsiradimui.

Vadovavimas komandai. Vadovas, įvaldęs koučingo vadovavimo metodą, suburs komandą, kuri per trumpiausią laiką sugebės spręsti įmonės problemas ir prisiims asmeninę atsakomybę už padarytus sprendimus.

Pokyčių valdymas. Koučingo vadovavimo stilius suteikia galimybę vadovui kartu su savo komanda įmonėje įgyvendinti pokyčius sulaukiant mažiausio komandos narių vidinio pasipriešinimo. Vadovas aiškiai suvoks savo vaidmenį šiame procese, taps jo katalizatoriumi.

Naujų lyderių ugdymas. Vadovas bus įgalintas ne tik vadovauti darbuotojams, bet ir iš jų ugdyti lyderius, būsimus vadovus. Toks vadovavimo būdas užtikrina įmonės stabilumą, didina perspektyvių darbuotojų lojalumą įmonei bei jų motyvaciją.

MOKYMO PROGRAMOS IŠSKIRTINUMAS

Šios programos tikslas – praktiškai įsisavinti koučingo, kaip konsultavimo ir personalo valdymo stiliaus techniką. Programa, orientuota į valdymo stiliaus optimizavimą, padeda ne tik geriau valdyti įmonės žmogiškuosius resursus, bet ir rūpintis asmeniniu efektyvumu. Tęstinės sesijos metu nagrinėjamos individualios dalyvių situacijos, orientuojamasi į kiekvieno dalyvio turimą vadovavimo patirtį, tikslus, programoje atliekamos užduotys kiekvienam dalyviui suteikia galimybę pasiekti norimus rezultatus.

METODIKA: KAIP TO SIEKSIME

Programa sukurta taip, kad dalyviai kuo efektyviau įsisavintų koučingo techniką. Ją sudaro 8 moduliai, kurių kiekvienas susideda iš 2 dienų (20 akademinių valandų) praktinių užsiėmimų ir 1 valandos asmeninių konsultacijų dalyviams. Tarp kiekvieno modulio yra 6 savaičių pertrauka.

Programos metu  dalyviai nuosekliai tobulina savo valdymo praktiką, palaipsniui į savo profesinę veiklą įvesdami naujus darbo metodus. Tai padeda iš tiesų pagerinti valdymo įgūdžius, o ne tik išgyventi naujus įspūdžius ar įsisavinti naujas idėjas. Įsisavinę koučingo metodus ir ištobulinę personalo valdymo bei įmonės veiklos planavimo įgūdžius, programos dalyviai išmoksta planuoti savo bei darbuotojų profesinę veiklą, tampa patikimais darbuotojų konsultantais.

Koncentruota teorinė medžiaga, interaktyvus mokymas, realių situacijų nagrinėjimas, dalykiniai ir situaciniai žaidimai, diskusijos, grupinės ir individualios demonstracijos. Tai metodai, kurie padės dalyviams įsisavinti medžiagą ir ją taikyti praktikoje.

MOKYMŲ TEMOS BEI DATOS

I modulis: Įvadas.
2006 m. spalio 26 – 27 d.

  • Koučingas – vadovavimo ir konsultavimo stilius: pagrindiniai principai ir technikos.
  • Mokymosi procesas, kaip asmeninių tikslų siekimas.
  • Koučingas – tai valdymas, patirtis, psichoterapija, manipuliacija.
  • Koučingo technikų naudojimo skirtumai.
  • Psichologinės teorijos koučinge.
  • Pagrindiniai koučingo principai.
  • Valdymo ir bendravimo stiliaus diagnostika.
  • Manipuliacijos koučinge. Pasipriešinimo įtakai ir manipuliacijai būdai.
  • Emocinės įtampos mažinimo technika bendravime.
  • Pagrindinių koučingo įgūdžių formavimas.
  • „Prisijungimo“ technologijos:
    – Produktyvaus dialogo sukūrimo ir palaikymo įgūdžių formavimas;
    – Aktyvus klausymas;
    – Specialių klausimų uždavimo technikos.

II modulis: Pirmasis koučingo etapas.
2006 m. lapkričio 23 – 24 d.

  • Tikslų balanso formavimas.
  • Koučingo technikos tikslų formavime, jų reikšmingumo, teisingumo ir įgyvendinimo galimybių nustatymas.
  • Psichologiniai motyvacijos veiksniai siekiant užsibrėžtų tikslų.
  • Projekcijos mechanizmai. Perkėlimas ir kontrperkėlimas koučinge. Perkėlimo, kaip resurso panaudojimas.
  • Pagrindinių įgūdžių formavimas: jautrumas ir tarpasmeniniai jautrumo įgūdžiai.
  • Vadovo elgesio ypatumai konsultavime.
  • Tarpusavio bendravimo įgūdžiai. Atspindėjimas ir apibendrinimas.
  • Informacinis ir emocinis atitikimas tarp Kliento ir vadovo.
  • Individualių kuočingo sesijų sudarymo technikos.
  • Koučingo etapai.

III modulis: Antrasis koučingo etapas.

2006 m. gruodžio 19 – 20 d.

  • Kliento ar organizacijos realybės analizė ir analizės įgyvendinimo metodai.
  • Galimybių ir apribojimų analizė. Nesėkmių simptomai, jų priežastys, koregavimas ir šalinimas.
  • Vaikystės ir jaunystės  išgyvenimų, elgesio nuostatų, įsitikinimų poveikis Kliento gyvenimui.
  • Buvusių patirčių įvertinimas ir jų įtakos dabartyje ir ateityje minimizavimas.
  • Koučingo technikų įsisavinimas (darbas su konkrečiomis asmenybėmis, piešiniais, kūnu).
  • Darbas su žmogaus galimybes ribojančiais įsitikinimais.
  • Pozityvaus mąstymo įgūdžių formavimas.
  • Pagrindinių vadovo įgūdžių formavimas: Kliento jausmų, emocijų prasiveržimų skatinimas, neverbalinių procesų analizė.

IV modulis: Trečiasis koučingo etapas.
2007 m. sausio 17 – 18 d.

  • Galimybių ir būdų tikslui pasiekti nustatymas.
  • Vidinių resursų paieškos būdai. Idėjų generavimo procesas.
  • „TRYZ” pagrindai.
  • Kūrybiškumo reikšmė vadovo darbe.
  • Kūrybinių galimybių tyrimas ir ribų išplėtimas.
  • Intuicija ir gebėjimas panaudoti kūrybiškumą valdymo ir koučingo procese. Palankių sąlygų  individualiam ir grupiniam kūrybiškumui sudarymas.
  • Darbas komandoje. Grupės darbo dinamikos stebėjimas. Veiksnių, keliančių kūrybinio proceso efektyvumą, analizė.

V modulis: Koučingas organizacijoje
2007 m. vasario 11 – 12 d.

  • Pagrindiniai koučingo organizacijoje principai.
  • Organizacija – asmeninių darbuotojų tikslų įgyvendinimo priemonė.
  • Organizacija – integruota keturių lygių sistema: asmeninio, korporacinio, organizacinio ir technologinio.
  • Organizacijos tobulinimas.
  • Valdymas koučingo stiliumi.
  • Koučingo ideologija ir korporacinė organizacijos kultūra.
  • Konsultanto darbas su įmonės vadovu:
    – Koučingo tikslų nustatymas;
    – Užsakovo ir konsultanto atsakomybės ribų nustatymas;
    – Sutarties formavimas;
  • Pagrindinės užsakovo ir konsultanto pavojaus zonos. Jų mažinimo būdai.
  • Tikslingumas – darbo pagrindas organizacijoje.

VI modulis: Koučingas komandoje
2007 m. kovo 16 – 17 d.

  • Koučingas komandoje: grupės valdymas, naudojant koučingo konsultavimo technikas.
  • Grupės tobulėjimo (augimo) nuostatos. Pagrindiniai grupės veiklos valdymo įgūdžiai.
  • Darbo grupės sudėties formavimas.
  • Darbo tikslų formulavimas ir jų konkretizavimas.
  • Nustatytų užduočių įvykdymo galimybių analizė ir tam skirtų technikų parinkimas.
  • Analizės valdymo įrankiai koučinge.
  • Grupinių procesų valdymas. Grupinė dinamika.
  • Konsultanto asmenybė ir jo įtaka grupei.
  • Vadovo asmenybė ir jo įtaka pavaldiniams.
  • Vadovavimas neapibrėžtumo sąlygomis.
  • Gebėjimo priimti greitus ir tikslius sprendimus tobulinimas.
  • Darbo metodų, adekvačių susidariusiai situacijai, parinkimas.
  • Kūrybinis darbas komandoje.

VII modulis: Organizacijos pokyčių valdymas.
2007 m. balandžio 13 – 14 d.

  • Koučingas – efektyvus pokyčių įgyvendinimo organizacijoje instrumentas.
  • Organizacijos pokyčių analizė: pokyčių išorinės ir vidinės priežastys. Pokyčių vaidmuo organizacijos gyvenime.
  • Pokyčių planavimas. Pagrindiniai  pokyčių valdymo sunkumai.
  • Konsultanto vaidmuo pokyčių valdyme.
  • Pokyčių lygio, apimties ir įgyvendinimo priemonių nustatymas.
  • Vidinių ir išorinių išteklių naudojimo balansas.
  • Pokyčių įdiegimas. Pasipriešinimo pokyčiams rūšys ir jų atsiradimo šaltiniai.
  • Personalo motyvacijos pokyčiams formavimas. Pasipriešinimo įveikimo būdai.
  • Vadovo vaidmuo organizacijos pokyčių valdyme.
  • Galimos kliūtys diegiant pasikeitimus ir pavojų mažinimo būdai.
  • Pokyčių rezultatų monitoringas.

VIII modulis: Vidinis koučingas.
2007 m. gegužės 13 – 14 d.

  • Vidinis koučingas.
  • Konsultantas organizacijos viduje: jo veiklos vaidmuo ir tikslai, darbo rezultatai.
  • Konsultanto veiklos ribos.
  • Sėkmingo vidinio koučingo konsultavimo sąlygos.
  • Koučingas ir jo tęstinumo santykis: balansas ir proporcijos.
  • Koučingas bendradarbių darbo vietose.
  • Koučingas, kaip vadovavimo stilius. Koučingo naudojimas vadovo darbo praktikoje.
  • Uždaviniai, sprendžiami koučingo pagalba.
  • Praktinis koučingo įsisavinimas.
  • Koučingo įdiegimas organizacijos veikloje – „nuoseklaus gerėjimo“ koncepcija.

Individualios konsultacijos vyksta dvi dienas po mokymų.

LEKTORIAI

ALEKSANDR SAVKIN (Rusija) – koučingo instituto (dvejų metų profesionalių koučerių ruošimas) ir „A. Savkino Training centro“ direktorius ir steigėjas, pirmos knygos apie koučingą Rusijoje „Koučingas rusiškai – drąsa norėti“ autorius, pirmosios Rusijos Tarptautinės koučingo konferencijos Sankt-Peterburge iniciatorius, organizatorius. Konsultantu dirba nuo 1992 m.
1986 m.: Leningrado Ždanovo valstybinis universitetas, mechanikos-matematikos fakultetas.
1993-1994 m. Londonas, studijos „Transpersonalinė terapija ir praktika, Jungo psichologija ir psichosintezė Assadžioli“.
1996 -1998 m.: Training institutas, socialinių-psichologinių programų treneris.
1997 m.: Sankt Peterburgo valstybinis universitetas, praktinė psichologija, personalo valdymas.
2000 -2001 m.: AVP (Meksika), lyderių programa „Menas gyventi ketinimais“.

MARINA DANILOVA (Rusija) – koučingo instituto ir „A.Savkino Training centro“ steigėja, pirmos knygos apie koučingą Rusijoje „Koučingas rusiškai – drąsa norėti“ bendraautorė. Konsultante dirba nuo 1998 m.
1989 m.: Leningrado valstybinis pedagoginis institutas, psichologija.
1996 -1998 m.: Psichologinio konsultavimo instituto „Temenos“ programa, psichologė-konsultantė.
1996 -1998 m.: Wisbadeno (Vokietija) psichologinio centro programa,  psichologė-konsultantė.
2002-2004 m. Dirbo nepriklausoma konsultante kompanijoje „Ernst & Yong“, o nuo 2004 m. yra nepriklausoma kompanijos „PriceWaterhouseCoopers“ konsultantė.

IRINA ТOPOREVA (Rusija) – koučingo instituto lektorė, verslo konsultantė. 1982 m. baigė Leningrado elektrotechninį institutą ir įgijo elektroninės technikos inžinerijos bakalaurą. 1999 – 2003 m. Sankt-Peterburgo tarptautinio vadybos institute (IMISP) įgavo rinkodaros ir pardavimų valdymo bei projektų valdymo magistro laipsnius. Nuo 1996 metų veda praktinius vidinius seminarus pardavimų, derybų, projektų valdymo bei rinkodaros temomis, yra asmeninė įmonių vadovų „coach“ konsultantė. Lektorės seminarus aukštai įvertino šios tarptautinės kompanijos: „Ernst & Young“, „Wimm-Bill-Dann“, „Phillip Morris“, „Danon“, „Surgutneftegaz“ ir kt.

MOKYMŲ TRUKMĖ, VIETA, laikas

Mokymų trukmė – 8 mokymų sesijos (8 moduliai). Kiekvieno modulio įsisavinimui skiriamos 2 mokymų dienos (20 akademinių valandų).
Mokymai vyksta viešbučio „Navalis“ **** konferencijų salėje, adresu H. Manto g. 23, Klaipėda.
Mokymų pradžia – 10 val.

INVESTICIJA

Investicija į vieną koučingo modulį (2-jų dienų mokymai) – 1 800 Lt + PVM*. Į kainą įskaičiuota seminaro organizavimas, dalomoji medžiaga, maitinimas (keturios kavos pertraukėlės ir dveji pietūs) bei 1 valanda asmeninių konsultacijų su koučingo konsultantu.

Mokymai ir konsultacijos vyksta rusų kalba.

*Jei į seminarą registruojasi du ir daugiau tos pačios kompanijos vadovų, taikoma 10% nuolaida.