arrow_left_blue
AUTORIUS
Goda Petravičienė
Goda Petravičienė

Direktorė

Comments Box SVG iconsUsed for the like, share, comment, and reaction icons
Draugai, partneriai ir sekėjai,
 
Nuo liepos 8 d. iki liepos 21 d. visa #GrandPartners komanda atostogaus – lėksime į nuotykius, kad grįžtume su dar daugiau įkvėpimo Jums! 

P.S. Jei netyčia pamatysite mus gaudant bangas – nesikuklinkite, pasisveikinkite! 🌊👋

Draugai, partneriai ir sekėjai,

Nuo liepos 8 d. iki liepos 21 d. visa #GrandPartners komanda atostogaus – lėksime į nuotykius, kad grįžtume su dar daugiau įkvėpimo Jums!

P.S. Jei netyčia pamatysite mus gaudant bangas – nesikuklinkite, pasisveikinkite! 🌊👋
... DaugiauMažiau

3 savaites prieš
Metinis pokalbis (mažoje) įmonėje

Metinis pokalbis (mažoje) įmonėje

„Ką, ir vėl?“

Dažnoje įmonėje taip pasitinkami veiklos vertinimo arba metiniais vadinami pokalbiai. Ne visose, nes daugelyje įmonių tai tiesiog nevyksta. Duomenų apie metinius pokalbius taikančių įmonių kiekį nerandu, tačiau praktika kalba pati už save – daugybė skeptikų ar net nežinančių, kas tai yra. Apie metinius pokalbius „nušviesti“ gali kone kiekviena konsultacijų ir mokymų bendrovė, galbūt kolegos personalistai, vadovai ar verslo savininkai ar netgi visažinis GOOGLE.

Beje, sakau visiškai rimtai, nes bent jau pradžiai net čia rasite neblogų straipsnių, patarimų ir net klausimynų pavyzdžių visiškai nemokamai. Na, o su skeptikais jau visai kita kalba… Suprantu tuos, kurie pabandė ir nusivylė dėl įvairiausių priežasčių (apie jas bei kaip jų išvengti – kitą kartą). Galbūt nusivylė per greitai, galbūt be reikalo, tačiau vis vien suprantu… Vis dėlto, didžiausi skeptikai yra tie, kurie niekada ir nebandė nei vesti, nei dalyvauti metiniuose pokalbiuose.

Keletas dažniausių pasiteisinimų:

Mūsų įmonė per maža metiniams pokalbiams.

Taip, jei Jūs esate super-ekstra-mikro verslas. Kitaip sakant, pats sau režisierius, greičiausiai pats su savimi metinio pokalbio nedarysite. Žinoma, su sąlyga, kad kasmet atliekate savo įmonės ar tiesiog veiklos strateginio plano peržiūrą, kurios metu vertinate, kaip pavyko pasiekti praėjusių metų tikslus, kaip planuojate judėti į priekį ateinančius trejus ar bent jau vienerius metus. Jau matau Jūsų kreivas šypsenas ir nevalingai prie smilkinio kylančią dešinę… O iš tiesų, tiek tyrimai, tiek praktika rodo, kad veikos plano parengimas ir jo nuolatinė (gerai jau gerai, bent du kartus per metus) peržiūra gali būti skirtumas tarp gero ir puikaus, o gal ir pragyvenimo šaltinio ar bankroto (ups…).

Mes ir taip kasdien pasikalbame.

Jei vis dėlto esate dviese (jau nekalbant apie daugiau žmonių), tikslinis pokalbis apie veiklą bei planus yra ypatingai svarbus ir naudingas. Juk kad ir kokie artimi bendražygiai bebūtumėte, retai kasdienių darbų lavina pasiūlo galimybę pasikalbėti apie strategiją, planus. O juk viskas juda į priekį. Žiūrėk, pasitaikė kokia galimybė, vienas akcininkas ar vadovas „čiupo ją už ausų“, o kitas jau nusiminęs ar įsižeidęs, kad apie tai nebuvo informuotas, įskaudintas, kad su juo nepasitarta, supykęs, nes juk ne taip iš pradžių buvo tartasi. O ar buvo tartasi? Planinis ir galbūt net nenatūralus (tik pirmuosius kartus) „susėdimas“ bent kartą per metus padeda to išvengti, jau nekalbant apie tai, kad pasidalijus savo planais galima sukurti sinergiją ir pasiekti įspūdingų rezultatų, pajungiant visą, kad ir nedidelį, kolektyvą.

Nėra laiko kalbėti, reikia dirbti.

Net sėkmingai įsidiegę metinio pokalbio sistemą, tai nuolat girdėsite dažniausiai iš sėkmingų pardavėjų. Šio tipo žmonių taip pat gausu verslo savininkų, aukščiausios grandies vadovų tarpe. Jie orientuoti į apčiuopiamą rezultatą. Kol jie nemato, kaip metinis pokalbis jiems padeda uždirbti daugiau, tai yra trukdis darbe. Jiems parodžius, kaip tinkamas planas padės jiems pasiekti rezultatų, požiūris kinta. Kita „nepatenkintųjų kasta“ – gamybininkai. Jiems tai – „vadybiniai paistalai“, trukdantys gaminti tam tikrą kiekį vienetų. Tikslas – toks pat kaip ir su pirmaisiais. O šiaip jau lietuvių bruožas yra daryti ir greitai ir, jei reikia, taip pat greitai perdaryti. Ir taip ne vieną kartą. Juk reikia dirbti!

Trumpai tariant, veiklos vertinimo ar metiniai pokalbiai nėra joks baubas. Tai paprasčiausias klausimynas apie tai, kaip darbuotojui pavykto prisidėti prie įmonės rezultatų įgyvendinimo praėjusiais metais ir kaip jis tai planuoja daryti ateinančiais. Klausimyną pildo pats vertinamas darbuotojas ir jo tiesioginis vadovas. Susitikimo metu jie aptaria savo matymą vienu ar kitu klausimu. Klausimynus gali sukurti kiekvienas vadovas ar įmonės savininkas, galvodamas apie tai, kas reikalinga, kad žmonės maksimaliai prisidėtų prie įmonės tikslų įgyvendinimo. Klausimynai gali būti visiškai paprasti, svarbiausia, kad visi įmonės darbuotojai suprastų, kas yra vertinama ir kodėl. Kitaip jie tik suerzins ir Jūsų metinis pokalbis pateisins skeptikų prielaidas. O juk tinkamai vedami metiniai pokalbiai yra nemokamas įrankis įtraukti darbuotojus į veiklą, padidinti jų motyvaciją, parodant jiems dėmesį, rūpestį, skiriant savo laiką jų progresui ir įžvalgoms bei pasiūlymams.

Kokia Jūsų patirtis šioje srityje? Gal turite sėkmės istoriją ar patarimų, kaip tokią susikurti?

Direktorė
Goda Petravičienė

Rekomenduojamos naujienos ir straipsniai

Mes žinome, kaip pagreitinti
vadovų ir jų komandų
kelią į sėkmę!
Shopping Cart
Scroll to Top