Motyvacija ir įsitraukimas

Motyvacija ir įsitraukimas visais laikais turėjo didžiulę įtaką asmeniniams ir organizacijų rezultatams. Tačiau sistemiškai šiuos reiškinius pradėta nagrinėti iš dalies neseniai. Tais laikais, kai dirbti buvo savaime suprantama, nes dirba visi, motyvacijos ir įsitraukimo svarba buvo gerokai mažesnė nei šiandien.

Jaunosios kartos atstovai, baigę mokslus, turi gerokai daugiau alternatyvų nei mūsų seneliai. O ir visi darbuotojai globalios ekonomikos sąlygomis kone kasdien galėtų rinktis ir kitas alternatyvas savoje ar užsienio šalyje. Ir duotas įsipareigojimas įgyvendinti tam tikrą projektą tarsi pamirštamas dėl naujų, dar patrauklesnių galimybių.

Motyvacija ir įsitraukimas

Praktinės įžvalgos

Šiandien Lietuvoje dar gana nedrąsiai kalbama apie darbo rinkos krizę. Tai yra, stipriai trūksta galinčių ir norinčių dirbti. Kompetencijos klausimą sprendžia formalus ir neformalus ugdymas, įvairiausi kursai bei mokymai prieš įsidarbinant ar jau darbo metu. Motyvacijos klausimas yra vienodai aktualus, tačiau jam tiek šalies, tiek organizacijų mastu skiriama kur kas mažiau dėmesio.

Kas yra atsakingas ir galėtų padėti universitetą baigusiam jaunuoliui ieškotis darbo?

Kas galėtų paskatinti ką tik karjerą pradėjusį specialistą susitelkti ir iki galo užbaigti bent vieną pradėtą projektą ir taip sau ir kitiems įrodyti – „Aš galiu!“?

Kas motyvuotų vadovą, kuriam patinka strateguoti, tačiau nepavyksta to pasiekti, susiimti ir, įdėjus paskutines jėgas, padaryti taip, kad žodžiai virstų realybe?

Visa tai gana sudėtingi klausimai. Motyvacija ir įsitraukimas – tai ne pats lengviausias kelias ir rezultatai dažnai nebūna greiti. Kai kurios įmonės nusivilia, nes darbuotojai prie gero pripranta ir greitai nebevertina net ir išskirtinių pastangų. Kita vertus, dauguma tai laiko pačia geriausia alternatyva, nes išlaikyti darbuotojus, kad ir brangu, bet pigiau, nei nuolat jų ieškoti ir ugdyti arba turėti nekompetentingus.

Kodėl GRAND PARTNERS

Šios srities temos GRAND PARTNERS apima tiek asmeninį, tiek vadybinį lygius, kad visi ieškantys rastų sau tinkamiausią sprendimą.

Motyvacija ir įsitraukimas – tai sritis, kur siekiame išlikti itin praktiški, pamatuoti siūlomo sprendimo praktinę naudą. Prieš siūlydami įmonei atlikti tam tikrus pokyčius, norime būti tikri, kad pastangų kaina bus mažesnė nei laukiama vertė.

2017 m. GRAND PARTNERS vyr. konsultantė, organizacijų psichologė Lina Preikšienė parašė knygą vadovams „Motyvuoti paprasta“. Tai trumpas ir konkretus gidas vadovams, susiduriantiems su 21 iššūkiu motyvacijos srityje. Pagal šią knygą yra paruošti puikių atsiliepimų sulaukę autoriniai-praktiniai mokymai vadovams apie motyvaciją ir įsitraukimą.

Turite klausimų?
Reikia patarimo?

Džiaugiuosi tokiais mokymais, galima drąsiai reikšti savo nuomonę, buvo atsakyta ir paaiškinta, kaip elgtis skirtingose situacijose.

Inga Žlibinaitė
UAB „Palink“