Strateginio įmonės valdymo pokyčiai hibridinėje darbo aplinkoje:
- Strategijos formavimo etapas.
- Dėl to, kad nebeišeina būti visiems vienoje darbo vietoje, reikalingi IT įrankiai (virtualios baltos lentos ir pan.), kurios leidžia žmonėms iš skirtingų lokacijų per atstumą kartu kurti, dalintis savo idėjomis, o sprendimus užfiksuoti raštu, visies matomoje ir prieinamoje vietoje.
- Tuomet reikia ir pažangesnio kompiuterinio raštingumo (Teams, Zoom, virtualios baltos lentos – reikia mokėti dirbti su visais šiais įrankiais),
- ir kokybiško moderavimo/fasilitavimo iš vadovo pusės, daugiau pasiruošimo – jei „gyvai“ galima improvizuoti, džazuoti, tai kuriant strategiją per nuotolį reikia gerai apgalvoti visą procesą, parengti šablonus, kuriuos visi pildys ir pan.
- Dar vienas iššūkis – užtikrinti, kad pasisako visi (kiekvienas). Per nuotolį lengviau nutylėti, pasislėpti.
- Taip pat reikia įsivesti struktūruotos diskusijos taisykles. Gyvai gali keli žmonės kalbėti vienu metu ir tai neišmušia iš vėžių. Online tai gali tapti nebevaldomu procesu.
- Strategijos įgyvendinimo etapas
- Vadovai jaučia didelį psichologinį diskomfortą, kai nemato savo komandos gyvai ofise kiekvieną dieną. Jiems natūraliai kyla klausiams – „O ką aš žinau ką jie ten namie veikia? Strategiją įgyvendina ar nesąmones daro?“. Todėl reikalingas kitas žingsnis:
- Strategija paversti konkrečiais tikslais kiekvienam darbuotojui, o galiausiai ir konkrečiomis užduotimis – tai leidžia valdyti situaciją iš vadovo pusės nematant komandos „gyvai“
- Svarbu laiku pastebėti, kai tam tikras komandos narys prarado motyvaciją ir jau nieko nebedaro dėl strategijos įgyvendinimo. Tam reikia dažnesnių trumpesnių susitkimų, kuriuos būtina numatyti per kalendorių į priekį (antraip nei gyvai daug bendravimo vyko neformalių susibėgimų metu)
Strateginis įmonės valdymas
Iki 1970-ųjų vyravo nuostata, jog organizacijos likimą lemia jos turimi resursai. Tai yra, daugiau vertingų resursų, pavyzdžiui, įrangos ar pastatų, turinčios įmonės buvo laikomos vertingesnėmis. Tačiau praktika parodė, kad net ir itin „turtingos“ įmonės žlunga su trenksmu. Nuo 1980-ųjų vadybos srities mokslininkai vis daugiau dėmesio skyrė pokyčių įtakai organizacijų likimui. Daugybė tyrimų parodė, jog sukauptas turtas ne tik nepadeda, bet dažnai ir apsunkina organizacijų gebėjimą prisitaikyti prie naujų sąlygų ar jas kurti. Identifikuota, jog organizacijos likimą lemia ne tai, ką organizacija TURI, o tai, kaip ji su tuo tvarkosi, tai yra – įmonės strateginis valdymas.
Praktinės įžvalgos
Šiandien, kai įmonės patiria didžiulį spaudimą ir veikia nuolatinių pokyčių sąlygomis, dar toli gražu ne visos įmonės ir organizacijos yra išsprendusios strateginio valdymo klausimus.
„Mums nereikalingas tas popiergalis!“
„Mes ir taip dirbame, kažkiek uždirbame, tad ką pakeis ta strategija?“
„Turim mes tą strategiją, bet vis vien niekas nuo to nesikeičia…“
„Akcininkai sako, kad strategija yra, bet mes apie tai nieko nežinome.“
„Strategija skirta akcininkams, o mes dirbame kasdienį darbą.“
– tai tik keletas teiginių, kuriuos mums kartais tenka išgirsti. Skirtingos įmonės susiduria su skirtingais strateginio valdymo iššūkiais, tačiau dažniausiai pasikartojanti bėda yra tai, kad įmonės strategija egzistuoja tik popieriuje, prie kurio grįžtama kasmet. O juk iš tiesų strateginis įmonės valdymas – tai būdas pačiu efektyviausiu būdu pasiekti akcininkų tikslų, kurti vertę Klientui ir suteikti prasmę darbuotojams.
Organizacija be strategijos kasdien susiduria su milžiniškais konfliktais, nes niekas negali pagrįstai atsakyti, kaip reiktų reaguoti į vieną ar kitą iššūkį, kaip spręsti vieną ar kitą problemą. Tokiu atveju kažkas įmonėje privalo prisiimti riziką priimti vienadienius sprendimus bei prisiimti visą su tuo susijusią atsakomybę. Tik strateginis įmonės valdymas, prasidedantis nuo vizijos bei misijos išgryninimo, gali tapti stabiliu pagrindu subalansuotai ir darniai plėtrai.
Kodėl GRAND PARTNERS
GRAND PARTNERS konsultantai darbą su akcininkais pradėjo 2004-aisiai, kai daugelis lietuviško kapitalo įmonių savininkų suprato, kad taip, kaip buvo, nebeveikia.
Esame padėję ne vienam įmonės savininkui „sustyguoti“ verslą taip, kad už įmonės vairo galėtų stoti naujai pasamdytas vadovas.
Šiandien prisidedame prie įmonių susijungimų ir įsigijimų projektų, kur itin svarbu tinkamai suderinti kelias skirtingas, kartais ir konfliktuojančias, strategijas.
Dirbame su šeimos verslais, kur keičiasi vadovų kartos, kur reikia išspręsti su tuo susijusius iššūkius, užtikrinant organizacijos gyvybingumą ir stabilumą.
Strateginis įmonės valdymas mums – ne mistinė sąvoka, o stabilus pagrindas, ant kurio galima statyti visus priimamus sprendimus bei proaktyviai kurti sąlygas ilgalaikėms organizacijoms.
Šios srities konsultantai yra sertifikuoti ir naudoja keletą gana paprastų metodikų, kurias perpratę, akcininkai ir vadovai vėliau visą darbą gali atlikti savarankiškai.
Mes netikime receptais ir „nuleistomis“, mūsų sukurtomis strategijomis, todėl visas darbas vyksta įtraukiant vadovus ir nuomonių lyderius, vadovaujantis įmonės sukaupta patirtimi, todėl strategija ir karto tampa „gyvybinga“.
Didžiulis dėmesys skiriamas ne tik kokybiškam plano sukūrimui, bet ir jo įgyvendinimui. Turime net keletą praktikoje išbandytų įrankių, kurie padeda praktiškai naudoti įmonės strategiją įmonės labui.