arrow_left_blue
AUTORIUS
Comments Box SVG iconsUsed for the like, share, comment, and reaction icons
Draugai, partneriai ir sekėjai,
 
Nuo liepos 8 d. iki liepos 21 d. visa #GrandPartners komanda atostogaus – lėksime į nuotykius, kad grįžtume su dar daugiau įkvėpimo Jums! 

P.S. Jei netyčia pamatysite mus gaudant bangas – nesikuklinkite, pasisveikinkite! 🌊👋

Draugai, partneriai ir sekėjai,

Nuo liepos 8 d. iki liepos 21 d. visa #GrandPartners komanda atostogaus – lėksime į nuotykius, kad grįžtume su dar daugiau įkvėpimo Jums!

P.S. Jei netyčia pamatysite mus gaudant bangas – nesikuklinkite, pasisveikinkite! 🌊👋
... DaugiauMažiau

3 savaites prieš
Kosultantas-ar-stebukladarys

Kosultantas ar stebukladarys?

Ar noriai į organizaciją įsileidžiate „visažinį“, kuris mokys jus, kaip reikia dirbti? Ar galima pasitikėti pašaliečiu, kuris teigia galįs sutvarkyti vieną ar kitą jūsų verslo aspektą? Juk įmonė vadovui ar verslininkui – tai antroji, jei ne pati svarbiausia, gyvenimo sritis. Net ilgamečiai vadovai ir darbuotojai, puikiai išmanantys savo darbą ir pažįstantys organizaciją, padaro brangiai laiko ar pinigų prasme kainuojančių klaidų. Tad kaip galima leisti verslo konsultantui darbuotis įmonėje, jei per trumpą laiką, nurodytą paslaugų sutartyje, jis pažada išspręsti organizacijos problemą? Pasitikėti galima, bet dirbti reikės ir jums. Organizacija gali imtis tam tikrų veiksmų, kad netektų nusivilti konsultantu ir kad būtų išvengta grėsmių, žudančių verslo konsultacijos sėkmę.

Geras įspūdis grėsmingas

Ar esate pasirengę mokytis iš praeities klaidų? Ar tvirtai nusprendėte pamatyti organizacijos ir net savo klaidas? To būtinai prireiks darbe su konsultantu. Verslo konsultantas puikiai žino, kad jei jau yra pakviestas į įmone, tai jis reikalingas dėl kažkokių priežasčių. Todėl tiesiog būtina tas priežastis konsultantui pristatyti kuo aiškiau ir atviriau. Vadovai dažnai teigia: „Tegul konsultantas pats pamato, kas organizacijoje blogai. Ateis laikas, pats supras. Už tai jam ir mokame“, – pastebi konsultacinės kompanijos „ERRA“ konsultantė Gintė Žilinskienė. Manau, kad tai klaidingos vadovų nuostatos, trukdančios sėkmingam konsultanto darbui, – teigia ji. Konsultantui tikrai nereikia sudaryti kuo geresnio įspūdžio apie organizaciją ar stengtis sušvelninti problemą. Jis, kaip kiekvienas verslininkas, žino, jog visos įmonės turi stipriųjų ir silpnųjų pusių. Konsultanto tikslas – gauti kuo tikslesnės informacijos, kad būtų galima dar patobulinti stipriąsias organizacijos puses ir sustiprinti problemines sritis. Kuo ilgiau konsultantas aiškinsis tikrąją situaciją, tuo ilgiau tęsis projektas, o jo rezultatų poveikis gali sumenkti.

Konsultanto savarankiškumas grėsmingas

Neabejoju, kad jūsų pasirinktas konsultantas yra tikras savo srities specialistas, tačiau esate teisus, jei manote, kad jam trūksta konkrečios informacijos apie jūsų kompaniją. Žinoma, su visais organizacijos valdymo ir veiklos aspektais jo nesupažindinsite, bet galite skirti organizacijos darbuotoją, kuris bus atsakingas už projekto vykdymą įmonės viduje. Toks darbuotojas turi būti suinteresuotas teigiamu pokyčiu ir noriai bendradarbiauti su konsultantu. Kitaip jo pastangos išsiaiškinti vieną ar kitą klausimą liks bevaisės. Toks žmogus įmonėje yra labai naudingas konsultantui, kai jam kyla klausimai, o į vadovą kreiptis nepatogu, nes jis paprasčiausiai per daug užimtas. Be to, bendradarbiavimas su konsultantu naudingas ir darbuotojui, nes jis gauna naujų žinių ir įgūdžių. Na, o pasibaigus projektui, asmuo, kuris dalyvavo visame procese, puikiai išmanys, ko imtis, kad projektas išliktų veiksmingas. Jis galės būti atsakingas už projekto rekomendacijų vykdymą. Konsultacinės kompanijos „ERRA“ specialistė Giedrė Gadeikytė klientams pataria įpareigoti darbuotoją tęsti konsultanto pradėtus pokyčius. Tačiau nepakanka vien formaliai paskirti tokį žmogų. Jam būtina suteikti galių ir rodyti pasitikėjimą, kad nekiltų naujų nesklandumų, – sako G. Gadeikytė.

Slapstymasis nuo darbuotojų – grėsmingas

Konsultantas į organizaciją kviečiamas tam, kad atliktų užduotį, kurios nenori ar negali imtis vadovas ar darbuotojai. Vis dėlto visas kolektyvas turi būti informuotas apie tai, kas vyksta. Jei lieka neatsakytų klausimų, žmonės juos užpildo savo spėlionėmis, kurios dažnai būna neteisingos. Kavos pertraukėlių metu būtinai išgirsite nebūtų gandų apie tai, kas yra daroma organizacijoje: „kas tas konsultantas per stebukladarys“, „juo negalima pasitikėti“, „na, jau mes jam nieko nesakysim“. Tai natūralu, nes nė vienas nepuolame bičiuliautis su nepažįstamuoju, kuris dar kišasi į mūsų darbą. Todėl konsultantas ir vadovas turi nuspręsti, kokiu būdu geriausia informuoti darbuotojus apie projekto eigą ir naudą. Apie tai darbuotojams rašomi viešieji pranešimai, darbuotojai skatinami užduoti jiems rūpimus klausimus, tai aptariama susirinkimų ar asmeninių pokalbių metu. Kai darbuotojai informuoti, ir pačiam konsultantui dirbti lengviau, nes žinodami, kokią naudą iš pokyčio turės patys darbuotojai, jie labiau linkę bendradarbiauti. Be to, tai rodo, jog vadovybė rūpinasi savo darbuotojais, ieškodama sėkmingesnių ar lengvesnių veiklos būdų. Tai kuria teigiamus santykius tarp darbuotojų ir vadovybės, motyvuoja pačius darbuotojus stengtis dar labiau. Be to, sulauksite daug mažesnio pasipriešinimo iš darbuotojų pusės, jei bus išsiaiškintos tam tikros probleminės sritys, darbuotojai turės imtis jų tobulinimo veiksmų ar net prisiimti asmeninę atsakomybę. Tereikia tinkamai juos informuoti apie vykdomą projektą ir kuo daugiau įtraukti į patį procesą.

Užduoties neapibrėžtumas grėsmingas

Jei tikimasi maksimalaus verslo konsultanto darbo efekto, visų pirma vadovas pats turi atsakyti sau į klausimą: ko mes siekiame, ko tikimės iš konsultanto, kokios naudos laukiame? Vadovui, bendraujant su konsultantu dar prieš pasirašant bendradarbiavimo sutartį, būtina aiškiai apsibrėžti konsultanto veiklos kompanijoje tikslus, ribas bei terminus. Žinoma, pats konsultantas taip pat privalo išsiaiškinti, iš kur kilo poreikis bendradarbiauti su juo ir kokie yra vadovų, o dar geriau, ir darbuotojų lūkesčiai. Kitaip net geriausios profesionalaus specialisto pastangos nueis šuniui ant uodegos, nes, jei nežinome tikslų arba abi pusės siekia skirtingų tikslų, sunku tikėtis, kad rezultatai bus priimtini ir naudingi organizacijai. „ERRA“ konsultantas Vaidas Levickis neapibrėžtumo situaciją vadina bloga pradžia ir sako, kad tai pusė kelio į nesėkmę. V. Levickis pirmųjų susitikimų metu suformuluoja ar padeda vadovui išsikelti tikslus, būtinai išsiaiškina lūkesčius. Tik tada galima tikėtis kliento pasitenkinimo, nes problema bus išspręsta. Kitu atveju, kolektyvas ima abejoti vadovu, vadovas konsultantu, o konsultantas vadovu. Vieni nesusipratimai, – apie neapibrėžtumo situaciją kalba V. Levickis. „ERRA“ konsultantas Romanas Gaidukas įvardija reikšmingą priežastį, dėl kurios informacija būna sąmoningai nuslepiama. Siekdami išvengti informacijos nutekėjimo, vadovai nutyli tam tikrus faktus arba pateikia melagingus tikslus. Tai yra meluoja konsultantui, dėl kokių priežasčių jis yra pasamdytas. Nors iš pirmo žvilgsnio atrodo, kad tai nieko baisaus, nes tai paties vadovo reikalas, iš tiesų visas projektas gali pakrypti priešinga linkme. Ir neišsakyti tikrieji tikslai nebus pasiekti, – pasakoja konsultantas.

Projekto pabaiga – visko pabaiga?

Turbūt didžiausia grėsmė konsultacinio projekto sėkmei – tai rekomendacijų nesilaikymas po projekto. Nors verslo konsultanto projekto tikslas ir yra rekomendacijos, kurios padėtų spręsti tam tikras problemas, jos dažnai pamirštamos konsultantui uždarius organizacijos duris. Juk konsultantas yra stebukladarys, kuris gauna pinigus, sugaišta daug laiko, todėl privalo pats išspręsti problemą! Tai ką čia dar daryti ir sukti sau galvą? G. Žilinskienė teigia, jog tokios mintys kyla todėl, kad dažnai rekomenduojamas elgesys yra priešingas įprastam elgesiui. Todėl reikia daug pastangų ir ryžto, norint išmokti naujo elgesio ir paversti jį visuotine norma organizacijoje. Konsultantė taip pat pastebi, jog kai pasirodo, kad keistis ir mokytis reikia pačiam vadovui, dažnai rekomendacijos atmetamos ypač greitai. Tačiau net pats profesionaliausias konsultantas nėra stebukladarys. O jūs, organizacijos vadovai ir darbuotojai, jais galite būti, jei…
Tęskite projektą ir be konsultanto. Jo jums reikia tik tam, kad pateiktų rekomendacijas, pagrįstas tos srities išsilavinimo suteiktomis žiniomis ir organizacijos stebėjimu bei nagrinėjimu iš neutralios pozicijos. Nors abu aspektai labai svarbūs, jų nauda nublanksta, jei tikimasi, kad rekomendacijų parašymas ir pristatymas atliks visą darbą. Juk po apsilankymo pas gydytoją žinome diagnozę, tačiau nesitikime, kad pasveiksime, jei išrašytą receptą įsidėsime į stalčių ir niekaip nesigydysime patys. Sutinku, jog tobulėjimas ir keitimasis gali būti sudėtingas, ilgalaikis ir net skausmingas procesas, tačiau jūsų pasiryžimas tai įveikti ir gali būti jūsų verslo sėkmės garantas. Tik abipusiškai nuoširdus bendravimas ir noras tobulėti padės įveikti šias grėsmę keliančias sritis ir dirbti kartu siekiant bendro tikslo.

Rekomenduojamos naujienos ir straipsniai

Mes žinome, kaip pagreitinti
vadovų ir jų komandų
kelią į sėkmę!
Shopping Cart
Scroll to Top