Vadovavimas

Vadovavimas – tai gebėjimas nukreipti skirtingų individų pastangas organizacijai reikalinga linkme. Dažniausiai remiamasi organizacijos vizija ir misija, kurios suskaidomos į tikslus ir veiklas bei užduotis. Kartais tai daroma tarsi intuityviai, atsispiriant nuo rinkos situacijos ar įmonės šiandienos poreikių.

Vadovais nėra gimstama. Tačiau vieni turi daugiau reikiamų savybių, kurios padeda priimti efektyvesnius vadovavimo sprendimus, o kitiems siūlomi vadovų mokymai.

Ypatingai didelę krizę patiria specialistai, kurie dėl puikių ekspertinių žinių yra skiriami eiti vadovų pareigas. Toli gražu ne kiekvienam toks paaukštinimas pareigose yra didžiulė motyvacija. Gana nemaža dalis stiprių specialistų mėgaujasi savo darbu, o tapę vadovais, privalo nuo jo atsitraukti, nes vadovo pareiga – jau ne savo, o kitų rankomis pasiekti reikiamų rezultatų.

Praktinės įžvalgos

Tikrai ne paslaptis, kad vadovai užsako mokymus savo komandai, tikėdamiesi, kad ji padarys proveržį. Tačiau patirtis rodo, kad reta komanda pranoksta vadovą. Jei taip nutinka atskiriems jos nariams, jie ieško naujų karjeros galimybių. Todėl mokymai vadovams šiandieninėse organizacijose jau ne privalumas, o būtinybė. Kaip rodo patirtis, vadovų mokymai daro poveikį ne tik patiems vadovams, bet ir tampa teigiamu pavyzdžiu besimokančių vadovų pavaldiniams.

Vadovas yra atsakingas už tai, kad po mokymų sugrįžę darbuotojai taikytų įgytas žinias praktikoje, kad bandytų galbūt ir mažiau įprastus, tačiau efektyvesnius darbo būdus. Jei vadovas užsako mokymus, tačiau neinformuoja darbuotojų, kokiu tikslu jie ten dalyvauja, ko iš jų bus tikimasi, o sugrįžusių neskatina dirbti bent kiek kitaip, mokymai bus naudingi tik tiek, kiek patys darbuotojai bus motyvuoti ir atsakingi.

Teiginys, jog darbuotojas renkasi įmonę, o palieka vadovą, yra pagrįstas daugybe tyrimų. Keletas stambių gamybinių įmonių, kurios su mumis vykdė gamybos meistrų akademijas, atliko nepriklausomą tyrimą, kodėl darbuotojai išeina iš įmonės. Iki akademijos dauguma gamybos darbuotojų išeidavo dėl nepriimtino tiesioginio vadovo elgesio. Po akademijos ši priežastis sumažėjo 60-80 procentų. Tai yra, gamybos meistrai išmoko bendrauti su darbuotojais taip, kad tai netapdavo priežastimi keisti darbą. Skeptikams tai tikras įrodymas, kad vadovų mokymai neša realią naudą organizacijoms.

Kodėl GRAND PARTNERS

Vadovavimas – viena pagrindinių GRAND PARTNERS specializacijos sričių nuo 2004 m. Nuo to laiko mokymai vadovams organizuoti Lietuvoje ir kaimyninėse šalyse lietuvių, rusų ir anglų kalbomis.

Visi GRAND PARTNERS konsultantai turi ilgametės darbo su skirtingų grandžių vadovais iš skirtingų rinkos segmentų patirties, todėl gali apibendrinti įvairiausius vadovų iššūkius ir pateikti vertingų įžvalgų, kaip juos spręsti.

GRAND PARTNERS vadovų mokymai itin praktiški, juose daug laiko skiriama darbui su savimi, nes organizacija yra vadovo atspindys.

Darbą vadovų ugdymo srityje rekomenduojame pradėti nuo vadovavimo kompetencijų vertinimo GRAND VIEW 360o. Tai dar 2009 m. GRAND PARTNERS ekspertų sukurta metodika, padedanti išsamiai ir patikimai vertinti 19 svarbiausių vadovo kompetencijų.

Vadovams galime pasiūlyti net 8 skirtingoms vadovų reikmėms pritaikytas tęstines akademijas, apimančias darbą su lektoriais bei savarankišką darbą nuotoliniu būdu.

Mokymai vadovams – tai unikalus požiūris, išskirtinės metodikos ir lengvai praktikoje taikomi įrankiai jau kitą dieną po mokymų.

Turite klausimų?
Reikia patarimo?

Džiaugiuosi tokiais mokymais, galima drąsiai reikšti savo nuomonę, buvo atsakyta ir paaiškinta, kaip elgtis skirtingose situacijose.

Inga Žlibinaitė
UAB „Palink“