Pokyčių valdymas
Pokyčių valdymas – tai teorijos ir praktikos visuma, padedanti tinkamai pasiruošti ir išgyventi pokyčius, užtikrinant tam tikro pokyčio įgyvendinimą iki galo. Pokyčių valdymas apima tam tikrus vadybinius įrankius, taip pat ir psichologines teorijas, kurių visuma padeda komandoms pereiti nuo to, kaip buvo, prie to, kaip bus.
Jau įprasta sakyti, jog nieko nėra pastoviau už pokyčius. Vis dėlto, sistemingo supratimo, kaip „tvarkytis“ su pokyčiais vadovams ir darbuotojams dar labai trūksta. Šioje vietoje norisi atkreipti dėmesį, kad mokslininkai jau seniai pripažino, kad net ir teigiami pokyčiai kelia įtampą. Tad vadovai turėtų labai atsakingai spręsti, ką ir kada reiktų atlikti, kad darbuotojai kuo lengviau priimtų pokytį ir kuo greičiau taptų jo sąjungininkais.
Praktinės įžvalgos
Dirbdami su skirtingomis vadovų ir specialistų komandomis, akivaizdžiai matome, jog dažnu atveju proveržį riboja ne žinių trūkumas, o tam tikros nuostatos, trukdančios jas taikyti praktikoje. Pradedantys darbuotojai turi vienus įsitikinimus, ilgamečiai – kitus, tačiau norint pradėti dirbti kitaip, būtina sąmoningai apsispręsti tai daryti ir nebesižvalgyti atgal.
Pokyčių valdymas – tai sritis, apie kurią mažai kalbame mokyklose ir universitetuose. Pasisekė tiems, kurių tėvai kryptingai ar intuityviai skatino suvokti pokyčio teikiamas galimybes, kvietė bandyti naujoves ir patiems pasidaryti išvadas. Deja, tokių mažuma.
Daugumai darbuotojų pokytis reiškia grėsmę, todėl natūraliai bent pradžioje stipriai priešinamasi naujovėms, kurios vėliau galbūt net ir pagerina pačių darbuotojų darbo sąlygas.
Egzistuoja specialūs algoritmai, kaip užtikrinti, kad net sudėtingas pokytis būtų įgyvendintas su minimaliais resursais, sukeliant kiek įmanoma mažesnį darbuotojų pasipriešinimą. Juos išmanant, tikimybė įdiegti tam tikrą pokytį iki galo padidėja net keletą kartų.
Kodėl GRAND PARTNERS
Mūsų specialistai yra sertifikuoti William Bridges & Associates (Bostonas, JAV) pokyčių valdymo metodikos konsultantai. Ši metodika nuo 2011 m. jau daug kartų išbandyta ir puikiai pasiteisino daugelyje verslo ir valstybinių organizacijų.
Visi GRAND PARTNERS specialistai kiekvienuose mokymuose susiduria su dalyvių pasipriešinimu tam tikroms naujovėms, todėl turime be galo daug patirties, kaip skeptikus paskatinti bent įvertinti galimo pokyčio teikiamas galimybes ir grėsmes.
Pokyčių valdymas – tai sritis, kurioje neutralus žvilgsnis iš šalies iš tiesų gali sukurti nemažą pridėtinę vertę. Jei pokytis kelia emocijas, jį vertinti logiškai kartais būna sunku. Susidarius stovykloms UŽ ir PRIEŠ, jų kritinį mąstymą temdo noras įrodyti teisybę dėl teisybės, o ne maksimalios naudos verslui. Todėl neretu atveju nutinka taip, kad išorinis ekspertas yra tas, kuriuo pasitikima labiausiai. Be to, jis turi ir su situacija nesusijusios patirties, kuri padeda situacijose, kai rezultatus galima tik įsivaizduoti.